10 rzeczy, których potrzebuje pełna harmonii mama

mama w harmonii,

Zaraz koniec roku… Czy Tobie minął on tak samo szybko, jak mnie?! Każdy mój dzień wypełniony był jakimiś zadaniami, które miały zbliżać mnie do osiągnięcia przeze mnie moich celów i zapewne dlatego ze zdumieniem spoglądałam na przewracające się wciąż kartki kalendarza.

W minionym roku głównie zajmowałam się moją książką „Mama w Harmonii. 3 miesiące do wewnętrznego szczęścia”. Chociaż pisać skończyłam pod koniec maja, to do listopada trwały prace związane z poprawianiem błędów wskazanych przez 4 niezależne osoby, a także kontaktami z wydawnictwami. Przez cały ten okres nasuwały mi się główne elementy, których potrzebuje Mama w Harmonii. I właśnie o nich będzie dzisiejszy post.

Czego potrzebuje Mama w Harmonii?

1. POMYSŁU NA REALIZACJĘ SIEBIE

Nie możesz żyć z dnia na dzień odliczając dni do – końca tygodnia roboczego, wypłaty, końca miesiąca, końca roku… To jest egzystowanie, a nie życie. Jeśli nic więcej poza pracą, sprzątaniem, gotowaniem i opieką nad dziećmi, nie robisz, to wiedz, że nadszedł właśnie czas, by to zmienić. Czas zmienić myślenie i znaleźć coś, co będzie tylko Twoje i co sprawi, że będziesz tego wyczekiwała jak dziecko prezentu. Jeśli nie wiesz, jak znaleźć pomysł na siebie, polecam Ci mój wcześniejszy wpis na ten temat.

2. KALENDARZA/PLANNERA

Dobra organizacja to podstawa! My, Mamy, mamy na głowie wiele obowiązków, bo przecież poza własnymi planami i marzeniami dochodzą nam jeszcze sprawy związane z dziećmi i z rodziną. Nierzadko jeszcze dostajemy w pracy dodatkowe zlecenia i zabieramy je do domu, żeby ukończyć na czas (tak było z moją mamą). Ogarnąć to wszystko, pamiętać o wszystkim i logistycznie sobie uporządkować w głowie się nie da. Mam w swoim kalendarzu sprawy własne, sprawy męża, jeśli w jakiekolwiek sposób mnie dotyczą, sprawy syna (dotyczące przedszkola, zdrowia, naszego Projektu, itd), z moim domem, sprawy związane z moją pracą etatową, z moją książką, z blogiem, fanpagami, pomysłami na inne książki, których szkice już istnieją, sprawami związanymi z klubem, który będę tworzyć, z profesją konsultingową… A to jeszcze nie koniec spraw. Za nic nie ogarnęłabym tego bez kalendarza.

3.  ZORGANIZOWANEGO DOMU

Jeśli masz dobrze zorganizowany dom, życie jest dużo prostsze. Właśnie dlatego powstał mój Project HOME, który rusza w styczniu 2017. Miesiąc po miesiącu planuję zmniejszyć ilość naszych rzeczy i dokończyć dekorowanie domu, aby stał się minimalistycznym, przytulnym wnętrzem. Jeśli chcesz się przyłączyć, zapraszam. Im mniej rzeczy w domu, tym Ty sama masz czystszy umysł. Nagle zyskujesz mnóstwo miejsca na rzeczy wartościowe. Powoli wprowadzam minimalizm u siebie w domu już teraz i widzę kolosalną różnicę!

4. NARZĘDZI UMOŻLIWIAJĄCYCH ORGANIZACJĘ

Sam pomysł nie wystarczy. Samo podjęcie decyzji także nie, choć to już połowa sukcesu. Teraz trzeba po prostu zabrać się do pracy. Ale, jak już wiesz, ja bez planu nie działam i wierzę, że planowanie ma ogromny wpływ na to, czy faktycznie osiągnie się zadowalające wyniki – i sukces. Jednym z narzędzi jest mój plan Projectu HOME i wszystkie szablony, które będę udostępniać we wpisach na temat planu działań na dany miesiąc. Możesz z nich korzystać. Dodatkowo w mojej grupie na facebooku od stycznia udostępniać będę szablony do organizacji swojego życia. Grupa ta rozwija się w kierunku wsparcia związanego z Projektem Kobieta w Harmonii, który zaczynamy od stycznia. Dołącz do naszej grupy i częstuj się 🙂

5. SWOJEGO MIEJSCA W DOMU

Od urodzenia mieszkałam w pokoju z kimś. Jako dziecko nigdy nie miałam własnych czterech kątów, ale zawsze tworzyłam sobie swoje gniazda, w których zawierałam cząstkę siebie. To były takie moje oazy. Wg psychologów każdy z nas powinien mieć gdzieś swój własny kąt – nieważne, czy jest to niemowlę czy dorosła osoba. Jeśli w Waszym domu nie możesz mieć własnego pokoju, stwórz sobie kącik, w którym znajdą się istotne dla Ciebie przedmioty. Daje to poczucie bezpieczeństwa, bo masz świadomość, że jest miejsce, w którym możesz odpłynąć i zrelaksować się. Nie musi to być coś wielkiego. Kiedy mieszkałam w mieszkaniu z moim mężem i synem, stworzyłam sobie kącik wielkości około metr na pół metra, który składał się ze stolika z moimi skarbami. Był mały, ale wiedziałam, że jest tylko mój.

6. WIEDZY NA TEMAT, KTÓRY JĄ KRĘCI

Jeśli masz pasje, jeśli wiesz, bez czego nie wyobrażasz sobie życia, potrzebujesz wciąż na nowo pogłębiać swoją wiedzę. Poszerzanie wiedzy, zdobywanie kolejnych kompetencji staje się kluczem do sukcesu, jeśli właśnie w tym obszarze chcesz pracować. Nigdy też nie będzie tak, że wiesz już wszystko na ten temat. Świat się zmienia, Twoje poglądy też. Co chwilę pojawiają się nowinki w każdym niemal obszarze. Ten, który korzysta z metod zdobytych na studiach czy innej szkole, nawet nie stoi w miejscu, tylko się cofa. Zdobywaj więc wiedzę na interesujące Cię lub pasjonujące tematy. W ten sposób wciąż się rozwijasz.

7. DOBREGO KREMU DO TWARZY

Pewnie się uśmiechasz po przeczytaniu tego punktu 🙂 To dobrze, właśnie produkujesz w swoim organizmie endorfiny 😉 A tak na serio, o skórę, zwłaszcza twarzy, trzeba dbać i to już od pierwszych dni życia. Kremujesz zapewne twarz swojego dziecka dobrej jakości kremem, o swoją też zadbaj, a odwdzięczy Ci się z nawiązką. W przyszłym roku  rozpoczynam projekt, który ma trwać dwanaście miesięcy, i podczas którego chcę zadbać mocno o siebie. Nie tylko o skórę, ale także ogólnie o własne ciało, moje emocje, intelekt, duszę oraz własne kontakty społeczne. Jeśli chcesz się przyłączyć, zapraszam Cię do zapoznania się ze szczegółami w tym wpisie.

8. MISJI ŻYCIOWEJ JAKO KOMPASU

Misja w Twoim życiu jest drogowskazem, w którą stronę powinnaś podążać. Bez wiedzy, co jest Twoim posłannictwem, a wierzę, że każdy z nas urodził się z jakąś misję, którą ma spełnić w tym życiu, idziesz przez świat bezwolnie, targana niczym pyłki przez wiatr. Chcesz opaść gdziekolwiek? A może sama chcesz wybrać miejsce, w którym zapuścisz własne korzenie? Usiądź gdzieś, gdzie możesz się skupić i zastanów się, z jaką misją przyszłaś na świat. Co jest Twoją mocną stroną? Jaka chcesz być? Jakie życie chcesz prowadzić?

9. WIZJI ŻYCIOWEJ NA NAJBLIŻSZE LATA

Wizja jest planem na najbliższe lata uwzglęniającym naszą misję, nasze wartości, nasze marzenia. Więcej na ten temat przeczytasz we wpisie o celach dłuterminowych, dziś chcę Ci tylko powiedzieć, że bez planu, bez działania z wizją końca, ciężko jest osiągnąć spełnienie. Jeśli nie wiesz, czego chcesz i w jakim miejscu chcesz być za 10 lat, jak możesz świadomie dążyć do tego?

10. SWOICH PIENIĘDZY

Bez dwóch zdań, kiedy kobieta nie zarabia nic, jest w pełni uzależniona od partnera, a to oznacza, że kiedy zdarzy się coś, co sprawi, że zostaniesz sama, będziesz miała ciężki orzech do zgryzienia. Chociaż mój mąż nigdy nie skąpił mi pieniędzy, kiedy byłam na bezpłatnym urlopie wychowawczym nie czułam się komfrotowo, że wydaję pieniądze zarobione przez niego. Między innymi z potrzeby zarabiania czegokolwiek pojawiły się pomysły na różne biznesy – fotografię, wydawanie książek, itd. Zatem, Moja Droga, zrób wszystko, by mieć swoje własne pieniądze.


Wszystkie punkty dotyczą Ciebie? Fantastycznie! 🙂 Na pewno odczuwasz tę harmonię w swoim życiu!

A może jednak któryś z powyższych punktów jest Ci obcy? Jeśli tak, ustal sobie od razu, kiedy zaczniesz wprowadzać te punkty do swojego życia.

Jeśli masz jakieś pytania, pisz koniecznie! Zajrzyj do zakładki KONTAKT lub napisz w komentarzu.

Tymczasem – udanego harmonijnego dnia!

Joasia

2 thoughts on “10 rzeczy, których potrzebuje pełna harmonii mama

Podziel się opinią - każde słowo ma swoją wartość :)

