Projekt Kobieta w Harmonii. Jak zadbać o siebie w każdym obszarze.

kobieta w harmonii, projekty, jak zadbać o ciało, duszę, intelekt, emocje

Chwilami w mijającym roku miałam wrażenie, że nie wygrzebię się ze spraw, które nagle zaczynały się piętrzyć. Los dziwnym trafem kumulował różne ważne dla mnie sprawy akurat w tym samym czasie, a ja zastanawiałam się, która z nich jest bardziej priorytetowa. Choroba obu moich mężczyzn zbiegła się akurat z dokańczaniem spraw książkowych. Kwestie urlopowe nałożyły się z nagłą zmianą pracy etatowej… Dla siebie w tym wszystkim miałam najmniej czasu. Dbałam o siebie, ale nie aż tak, jakbym tego pragnęła. Dlatego wymyśliłam dla siebie kolejny Projekt. 🙂 Mamą w Harmonii jestem, chcę jeszcze popracować mocniej nad kobietą, która we mnie jest.


 

Cele Projektu Kobieta w Harmonii

projekt-kobieta-w-harmonii-harmonia-cialo-dusza-intelekt-emocje-spolecznosc

Z wyznaczaniem sobie celów nigdy nie miałam problemów. Odkąd pamiętam zawsze moje działania opatrzone były jakimś powodem, dla którego coś robiłam. Kiedy wychodziłam na spacer, to w konkretnie ustalonym kierunku z określonego powodu. Ustalanie sobie celów ma kluczowe znaczenie w realizacji zadań, która ten cel określają. W innym wypadku gubimy się i w pewnym momencie przestaje nam się chcieć podejmować wysiłek, aby daną czynność wykonać. Każdy z moich Projektów ma swoje własne cele i ustalone działania. Możesz się zapoznać z Projektem HOME oraz Projektem Tak Sobie Poznaję 4.

Tymczasem przedstawiam Ci poniżej, jakie cele ma Projekt Kobieta w Harmonii:

  1. Zadbanie o własne ciało

  • wprowadzenie ostatecznej listy produktów zalecanych dla naszej rodziny
  • skupienie się na regularnym spożywaniu posiłków
  • wprowadzenie nawyku spożywania słodyczy jedynie w weekend, szczególnie wykonywanych przez siebie
  • wprowadzenie innych zdrowych nawyków związanych ze zdrowym żywieniem
  • wprowadzenie regularnych ćwiczeń (rodzaj ustalanych ćwiczeń zależny od pory roku)
  • wprowadzenie planu regularnego dbania o skórę (w zależności od pory roku)
  • wprowadzenie innych nawyków związanych z dbaniem o skórę
  • ustalenie ostatecznego stylu życia – stylu ubierania  dodatków
  • ustalenie codziennego „różowego czasu” dla siebie przeznaczonego na odpoczynek
  • ustalenie planu wizyt lekarskich – kontrolnych i leczniczych

2. ZADBANIE O WŁASNY INTELEKT

  • sporządzenie listy książek do przeczytania w 2017, które poszerzą moją wiedzę na interesujące mnie tematy
  • wprowadzenie w życie planu rozwoju (zaplanowane szkolenia, kursy, samodzielna nauka itd)
  • zaplanowanie przyszłych tygodni, miesięcy i wprowadzenie ewentualnych zmian w planach długoterminowych
  • usprawnienie pracy z kalendarzem
  • zorganizowanie życia zgodnie z nowym trybem
  • ustalenie priorytetów na ro 2017
  • stworzenie planu osiągnięć biznesowych
  • stworzenie planu osiągnięć rodzinnych i domowych
  • stworzenie planu osiągnięć osobistych
  • zadbanie o to, w jaki sposób mówię
  • wprowadzenie regularnego stosowania wizualizacji
  • wprowadzenie regularnego stosowania afirmacji
  • zapisywanie – myśli, wrażeń, inspirujących zdań (pamiętnik?)

3. ZADBANIE O WŁASNE EMOCJE

  • wychodzenie poza kolejne strefy komfortu – w każdym miesiącu coś nowego do wykonania
  • zadbanie o własną inteligencję emocjonalną – praca na poszczególnymi cechami (pewnością siebie, braniem odpowiedzialności za siebie i swoje życie, dostrzeganiem obfitości świata itd)
  • stres pod kontrolą (lista stresujących sytuacji oraz plan, jak sobie pomóc)
  • przekuwanie marzeń w cele do osiągnięcia – każde marzenie dostaje swój plan działań
  • stworzenie Kont Emocjonalnych u członków rodziny i innych bliskich (plan)
  • stworzenie nowej listy , jak chciałabym być zapamiętana przez innych
  • lista elementów życia, które ładują moje emocje oraz plan wprowadzenia ich w życie w każdym miesiącu
  • trenowanie spójności wewnętrznej – myślę, czuję, robię i mówię w tym samym tonie

4. ZADBANIE O OBSZAR SPOŁECZNY

  • skupienie się w na współpracy między mną a innymi osobami (synergia!)
  • trenowanie słuchania innych empatycznie
  • zadbanie o dobre relacje z ludźmi, z którymi się spotykam na co dzień
  • trenowanie usłużności – bezwarunkowa sympatia do innych
  • plan spotkań towarzyskich z bliskimi
  • działanie na zasadzie wygrana-wygrana w przypadku każdego problemu społecznego

5. ZADBANIE O WŁASNĄ DUCHOWOŚĆ

  • określenie wartości, którymi się kieruję w tym właśnie etapie mojego życia
  • określenie moich codziennych motywów działań
  • napisanie nowej misji życiowej i czytanie jej każdego dnia przed zaśnięciem
  • codzienna medytacja i stosowanie mudr
  • prowadzenie dziennika wdzięczności, aby ładować pozytywnie swoją duchowość
  • ustalenie planu korzystania z prawdziwego piękna w każdym miesiącu
  • ustalenie, co dokładnie karmi moją duszę

W tym Projekcie zawarłam właściwie większość moich planów noworocznych. W połączeniu z pozostałymi dwoma Projektami (Project HOME oraz Projekt Tak Sobie Poznaję 4) stworzyłam idealny plan na przyszły rok. Planuję w osobnym poście rozpisać sobie konkretne działania na konkretne miesiące. Kiedy tylko się pojawi, natychmiast dam Ci znać na moim fanpage’u.

Tymczasem mam do Ciebie pytanie – chcesz zadbać o siebie w najbliższym roku, jak jeszcze nigdy nie zadbałaś? Przyłącz się zatem do mojego wydarzenia na facebooku.

Pozdrawiam 🙂

Joasia

10 thoughts on “Projekt Kobieta w Harmonii. Jak zadbać o siebie w każdym obszarze.

    • JoannaPS pisze:

      Zapraszam do czytania zawsze na początku miesiąca (choć niekoniecznie 1 dnia miesiąca) wskazówek, co można zrobić w najbliższych tygodniach w każdym z obszarów życia i do czerpania inspiracji 🙂

      Polubienie

    • JoannaPS pisze:

      Zapraszam! Dołączenia nic nie kosztuje, a możesz znaleźć dla siebie zawsze jakaś inspirację 🙂

      Angelika, jeśli znasz inne kobiety, którym Projekt może się przydać, zaproś je również do wydarzenia 🙂 Jestem pewna, że i one coś dla siebie wybiorą 🙂 ;)👍

      Polubienie

  1. Mako pisze:

    Znalazłam większego control freak’ a od siebie!!! I przyznaje, że w ostatnim czasie mocno zaniedbalam moje planowanie i kontrola nad planowaniem. I jest mi z tym bardzo źle! Dlatego przylaczam się i podpisuje się pod Twoim wyzwaniem czterema konczynami !

    Polubienie

  2. Magda-Lekka Zmiana Mamy pisze:

    Joanna świetny zbiór zasad! Część z nich stosuję, ale część jest dla mnie zupełnie nowych. Podoba mi się „różowy czas” – nad tą większą ilością czasu , takiego relaksu dla siebie muszę zdecydowanie bardziej popracować. Kończy się rok, więc też będę ustalać szczegółowe cele i plany na rok 2017 🙂

    Polubienie

Podziel się opinią - każde słowo ma swoją wartość :)

