Project HOME. Dom pod czułą kontrolą.

project home, dom, jak zadbać o dom, perfekcyjna pani domu, małgorzata rozenek

Dokładnie rok temu rozpoczął się nowy etap naszego życia. Dwudziestego ósmego listopada koło godziny czternastej podjechaliśmy pod nasz nowy dom z resztą pudeł zabranych z wynajmowanego mieszkania. Z wypiekami na policzkach otwieraliśmy drzwi wejściowe, aby zobaczyć ostatecznie wykończone cztery ściany naszego nowego lokum. Nasz entuzjazm jednak szybko zniknął, kiedy okazało się, że wprowadzamy się do niekończonego domu…

Wyobrażasz sobie naszą konsternację, kiedy okazało się, że właściwie cały dół domu jest jeszcze w trakcie wykańczania, a my będziemy mieszkać tymczasowo tylko na piętrze? Wiązało się to z przebywaniem w tonie kurzu, który osadzał się na każdym skrawku mebli, pudeł, których nie mogłam wypakować, bo kuchnia nie została jeszcze skończona, na naszych ciałach. Przez te dwa dłużące się tygodnie męczyliśmy się z alergiami i astmą, mój syn, wówczas nieco ponad dwuletni, ledwo mógł w mocy oddychać…

Przetrwaliśmy to i dziś wspominamy tę przygodę z uśmiechem na ustach, ale tamtego dnia nie było tak kolorowo. Kiedy prace nad wykończeniem domu skończyły się, zabrałam się za wypakowywanie naszych pudeł. Pomimo tego, że jeszcze w mieszkaniu wyrzuciłam lub oddałam niemal połowę rzeczy, nadal miałam ich masę. Wszystkie znalazły swoje miejsce, ale dziś czuję, jakby mocno mnie przytłaczały.

Od jakiegoś już czasu pracuję nad tym, aby wprowadzić w swoje życie, a także życie naszej rodziny, minimalizm. Mniej rzeczy, mniej zapasów, mniej jedzenia, które jest niezdrowe (nad tym pracuję od dawna, z bardzo dobrym skutkiem). Za to więcej przestrzeni na to, co wartościowe.

Marzenia O DOMU…

Moje marzenie o domu spełniło się, ale jeszcze nie spełniło się to, jak mój wymarzony dom wygląda. W poprzednim lokum założyłam gruby zeszyt z inspiracjami dotyczącymi każdego pomieszczenia i tak właśnie powstawały pomysły, że sypialnię chcielibyśmy w stylu greckim, a łazienkę w stylu SPA.

W przyszłym roku chcę pozbyć się zbędnych rzeczy i każde pomieszczenie wykończyć tak, jak sobie to wymarzyłam, abym mogła uśmiechać się na widok tych czarujących dodatków, które dotąd widziałam jedynie oczami wyobraźni.

Spełnię do końca moje marzenie o pięknym i zadbanym domu.


project home, projekt dom, dom pod kontrolą, porządek w domu,

W związku z tym zatem, że jednym z moim celów na najbliższe 5 lat (a także na najbliższy rok) jest sprawienie, aby nasz dom stał się najwspanialszym miejscem na świecie, do którego wraca się z tęsknotą i radością, skupienie się na uporządkowaniu go, uwolnieniu ze zbędnych rzeczy i udekorowaniu tak, by radował nasze oczy, powstał Project HOME.

Plan Projectu HOME:

  1. Styczeń – WIATROŁAP
  2. Luty – PRZEDPOKÓJ NA DOLE
  3. Marzec – KUCHNIA
  4. Kwiecień – OGRÓD / TARAS
  5. Maj – TOALETA
  6. Czerwiec – SALON / JADALNIA
  7. Lipiec – POKÓJ DZIECIĘCY
  8. Sierpień – SYPIALNIA
  9. Wrzesień – GABINET
  10. Październik – ŁAZIENKA
  11. Listopad – STUDIO
  12. Grudzień – GARDEROBA / PRZEDPOKÓJ NA GÓRZE

Na początku każdego miesiąca poinformuję Was, co dokładnie planuję zrobić w danym miesiącu. Małgosia Rozenek w programie „Azja Express” zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie i wiem, że to, co pisze w swoich książkach, jest zgodne z tym, co czuje i myśli, dlatego postanowiłam oprzeć się na jej dwóch książkach:

Perfekcyjna Pani Domu” i

Perfekcyjny rok z Perfekcyjną Panią Domu„.

Skupiając się na jej poradach na temat konkretnych miejsc w domu, a także na temat organizacji całego roku w kontekście dbania o dom, spodziewam się zastać w grudniu przyszłego roku Oazę Spokoju w naszych czterech kątach.. 🙂 Pod koniec każdego miesiąca pojawi się fotorelacja z przebiegu prac. Zaintrygowane? Zapraszam do udziału w zabawie w czułą kontrolę nad domem. 🙂

Twój dom przypomina ten z marzeń? Stał się dla Ciebie i Twoich bliskich prawdziwie bezpiecznym schronieniem i miejscem, gdzie czujecie się najlepiej? Napisz mi koniecznie w komentarzu.

A jeśli wiesz, że ktoś z Twojego otoczenia potrzebuje inspiracji na temat ogarnięcia swojego domu, podeślij mu link do wydarzenia 🙂

Tymczasem – dobrych snów…

Joanna

2 thoughts on “Project HOME. Dom pod czułą kontrolą.

  1. Roman Sidło pisze:

    28 listopada dla mnie też jest datą szczególną, bo wtedy urodziny obchodzi moja narzeczona i wtedy przed dwoma laty się zaręczyliśmy 🙂

    A co do domu… grunt, że jesteście na swoim. Lokowanie finansów i czasu w swoje lokum nie boli aż tak bardzo niz w przypadku lokum wynajmowanego. W każdym razie powodzenia 🙂

    Polubienie

Podziel się opinią - każde słowo ma swoją wartość :)

