3 podpowiedzi, jak zrewolucjonizować swoje życie! + darmowy plakat do pobrania

3-nawyki-ktore-zrewolucjonizuja-twoje-zycie

Podczas ostatnich obserwacji mojego życia doszłam do pewnych wniosków. Zastanawiałam się, dlaczego raz bywam naprawdę skuteczna w działaniu, realizuję cele za celami i mam czas na wszystko, a innym razem część spraw przerzucam na kolejny dzień. Poza tym naturalnie, że czasem biorę na siebie więcej, niż jestem w stanie udźwignąć, a także poza tym, że zwyczajnie bywam zmęczona i nie jestem w stanie działać tak intensywnie, to pojawiły się w mojej głowie trzy kwestie, które skutecznie zmieniają moje życie, jeśli je stosuję. Te nawyki potrafią zrewolucjonizować Twoje życie, nie czekaj więc i pobieraj plakat, aby przypominał Ci o tym!

Planuj dzień z wyprzedzeniem.

Możesz to zrobić wieczorem dzień przed planowanym dniem, albo w niedzielę zaplanować cały tydzień. Najistotniejsze jest to, że zapisanie swoich celów, planów na najbliższy czas i zadań do wykonania zbliża Cię do sukcesu. Jeśli więc zależy Ci na sukcesie i realizacji własnych celów, nie pozostaje Ci nic innego, jak usiąść i spisać to, co chcesz zrealizować jutro.

Sprzątaj PO SOBIE OD RAZU.

To nawyk, nad którym pracuję od niedawna. Widzę w nim wielki potencjał, bo własnie dzięki niemu oszczędzam mnóstwo czasu i energii. Sprzątając od razu po wykonanej czynności (po zrobieniu obiadu, zdjęciu ubrań z suszarki, domowym spa) wciąż mamy porządek w domu. W zachwyt ostatnio wprowadza mnie widok mojej czystej kuchni – bo myję naczynia lub wkładam do zmywarki natychmiast po zjedzeniu. Zajmuje to niecałą minutę, a zaoszczędza mnóstwo innego czasu, który trzeba by było przeznaczyć właśnie na sprzątanie sterty naczyń wysypujących się ze zlewu.

Odkładaj rzeczy na ich miejsce.

To nawyk, dzięki któremu zaoszczędzamy mnóstwo czasu, a przy okazji utrzymujemy dom w czystości. Nad tym nawykiem także intensywnie pracuję – przez całe moje życie miałam z nim nie lada problem 🙂 Robiłam to nieświadomie – właśnie nawykowo. Wyciągałam przedmiot z jednej szuflady i po jakimś czasie znajdowałam go gdzieś zupełnie indziej. Teraz staram się świadomie odkładać wszystko na swoje miejsce i widzę diametralną różnicę.

Gwarantuję Ci, że jeśli zastosujesz się do tych zaleceń, odmienisz swoje życie. Poprawę na lepsze odczujesz już w pierwszych dniach pracowania nad tymi nawykami – wiem to po sobie i dlatego powstał ten post.


JAK WYPRACOWAĆ SOBIE NAWYKI?

Ponieważ zbliża się koniec starego roku i każdy chce wejść w nowy z dużą dawką pozytywnej energii, postanowiłam stworzyć 3 tygodniowe wyzwanie składające się z powyższych punktów. Jeden tydzień – jeden nawyk.

Pamiętaj, że nawyk nie buduje się przez 7 dni, ale przez kilka tygodni (a czasem kilka miesięcy), chciałabym jednak skupić się na tych trzech nawykach zanim zakończy się rok 2016. Po zakończeniu wydarzenia przez długi czas będę praktykować realizację tych nawyków.

Przyłączysz się? Zaczynamy już za tydzień, 28 listopada 🙂

(kliknij na obrazek i zacznij pracę nad swoimi nawykami)

fb-praca-nad-nawykiem-1

fb-praca-nad-nawykiem-2

fb-praca-nad-nawykiem-3

 


PREZENT!

Pobierz za darmo plakat, aby przypominał Ci,

jakie nawyki mogą diametralnie zmienić Twoje życie na lepsze!

3-podpowiedzi-ktore-zrewolucjonizuja-twoje-zycie, nawyki, dobre nawyki, nawyki, które zmienią życie,

 


Daj mi koniecznie znać, czy w Twoim życiu panują jakieś zasady, albo trzymasz się jakichś nawyków, które  pookładały Twoje własne życie!

Tymczasem życzę Ci przyjemnego wieczoru 🙂

Joanna

20 thoughts on “3 podpowiedzi, jak zrewolucjonizować swoje życie! + darmowy plakat do pobrania

  1. blogbeznapiecia pisze:

    Staram się od niedawna praktykować nawyk sprzątania wieczorem kuchni. Znacznie poprawia to samopoczucie następnego dnia 🙂 No i problem z odkładaniem rzeczy na miejsce – stół przy którym pracuję jest wciąż pełen papierów i papierków. Niby to jeszcze bałagan nie jest, a jedynie chaos, ale jednak… Życzę zatem powodzenia w wyrabianiu sobie nowych nawyków w sprzątaniu, a ja z małą zazdrością – uciekam ogrnąć mój stół :).

    Polubione przez 1 osoba

  2. kaja pisze:

    zabrzmi to górnolotnie, ale moje życie zmieniło się zdecydowanie na lepsze od kiedy wprowadziłam zasadę, którą gdzieś przeczytałam: „nie odkładaj na później NICZEGO, czego wykonania zajmie ci mniej niż 2 minuty”. dla mnie była to rewelacja i… rewolucja.
    serdeczności!

    Polubione przez 1 osoba

  3. Elżbieta Skwara pisze:

    Kochana Joasiu ❤ wspaniałe to co Pani robi, szczególnie polecam te wpisy młodym paniom domu. To bardzo ważne, powinno się brać przykład, uczyć się wyrobić w sobie nawyki,
    o których Pani pisze. Popieram, cudowna rzecz.
    A ja, może dlatego, że jestem panią domu bardzo wiele lat, nieświadomie, zawsze po sobie sprzątam, wieczorem zostawiam kuchnię i całe mieszkanie w należytym porządku, planuję każdy dzień. Wiem to od dawna, że łatwiej się żyje i spokojniej, przyjazna jest też atmosfera w rodzinie. Lubię gdy wszystko ma swoje miejsce, jest czysto i przyjemnie. Uwielbiam swoje mieszkanie. Pozdrawiam,
    Ela

    Polubione przez 1 osoba

    • JoannaPS pisze:

      Pani Elu!! 💗 Kiedy pisałam ten wpis, przez chwilę pomyślałam właśnie o Pani i byłam pewna, że Pani dom jest oazą spokoju 😊 Taki dom chcę stworzyć właśnie swojej rodzinie, żeby mój syn wspominał swój dom rodzinny z sentymentem..
      Uściski!

      Polubienie

  4. Elżbieta Skwara pisze:

    Dziękuję Pani Joasiu ❤ Przekazuję te nawyki moim wnukom. Nasz mały Kamilek, (ma niecałe dwa lata) a buciki po spacerze stawia równo w kąciku, bo tak go nauczyliśmy, Dzieci, szczególnie te małe, bardzo szybko się uczą, tylko trzeba im dawać dobry przykład.i uczyć.
    Ela

    Polubienie

  5. Ania pisze:

    Raz na jakiś czas postanawiam wprowadzić którąś z tych zasad i zazwyczaj mi się udaje… na tydzień, góra dwa. Jakoś nigdy nie miałam wystarczająco samozaparcia, żeby udało się dłużej 🙂

    Polubienie

    • JoannaPS pisze:

      Aniu, są sposoby na to, aby nie zapomnieć o wprowadzanych nawykach 😉
      Jeśli korzystasz z kalendarza, wpisz sobie nawyki, nad którymi pracujesz, w konkretne miejsca. Każdego będziesz je widzieć po otwarciu kalendarza i przypominać sobie o nich.
      Innym sposobem jest ustawienie sobie przypominajki co godzinę (lub co ile chcesz) z nawykiem.
      Kolejnym sposobem jest napisanie sobie karteczek w każdym miejscu, którego dotyczy nawyk, żebyś cały czas widziała, nad czym pracujesz.

      Praca nad nawykiem nie jest łatwa, aby jeśli nam na nim zależy, to w końcu się uda 🙂 Możesz przyłączyć się do mojego wydarzenia, będzie Ci przypominało o Twojej pracy nad tymi konkretnymi nawykami 🙂

      Polubienie

  6. Magda-Lekka Zmiana Mamy pisze:

    Asiu to bardzo ważne nawyki ! O ile jeszcze z puntem 1 sobie radzę i szczerze to nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez wcześniejszego zaplanowania. Bez tego chyba niewiele by się ruszyło, a z pewnością dużo mniej niż wcześniej 🙂 Planuję tygodniowo, a także na następny dzień (do tego siadam wieczorem ) . Mam też dłuższą perspektywę, jednak takie planowanie np. tygodniowe pozwala mi skupić się na mniejszych zadaniach, bardziej konkretnych , a przez to sprawy posuwają się do przodu. Z punktami 2 i 3 już jest ciut gorzej, ale też nad nimi pracuję i dziękuję Ci za przypomnienie 🙂

    Polubienie

  7. makehappylife pisze:

    O tak, to złote zasady, które pomagają sie organizować i ułatwiają funkcjonowanie 😉 Nawyki ciężko jest wprowadzić, ale jak się chce – to się da 😉
    Ściskam! 🙂

    Polubienie

Podziel się opinią - każde słowo ma swoją wartość :)

